Senior Werkplaatschef

“Na jaren in het vak dacht ik alles wel zo’n beetje te kennen, maar deze training gaf me juist verdieping. Vooral de thema’s rondom coaching en strategisch plannen waren enorm waardevol. Echt een aanrader voor wie zijn rol als werkplaatschef naar een hoger niveau wil tillen.”


Deze uitgebreide vijf en een half daagse praktijktraining is speciaal gericht op jouw veelzijdige en hectische functie als ervaren werkplaatschef. Een rol waarin je iedere dag wordt uitgedaagd om effectief, efficiënt en in alle omstandigheden te functioneren als eindverantwoordelijke voor service, onderhoud en reparatie.

Deze training helpt je grip te krijgen op alle onderdelen van je werk, met name op tijdsdruk, organiseren en delegeren. Het programma is op maat gemaakt en combineert theorie en praktijk. Na deze training ben je in staat om op een zelfbewuste manier vooruit te denken, te sturen op processen en leiding te geven aan medewerkers op verschillende niveaus. We gaan aan de slag met praktijksituaties via rollenspellen, dialoog, intervisie en andere verrassende werkvormen. Ook ontvang je informatie van je directe omgeving, via 360-graden feedback.

Maatwerk door:

Intake

Intake met een persoonlijke vragenlijst, 360-graden feedback en input van je leidinggevende

Praktijkopdrachten

Tussen de blokken in krijg je persoonlijke praktijkopdrachten om uit te voeren

Masterclass

Masterclass van een expert op het gebied van planning en organisatie

Dynamisch ontwikkelplan

Je werkt aan een dynamisch ontwikkelplan voor jezelf, je medewerkers en de serviceafdeling

Eindgesprek

Eindgesprek met jou en je leidinggevende voor borging in de praktijk

Duur

6 dagen training

Deelnemers

6-10 Deelnemers

Certificaat

Certificaat van Deelname

Praktijk

‘Learning by Doing’

In de training worden de volgende onderwerpen behandeld:

Dag 1 en 2

Time management

– Introductie
– De Momentsleutel: bespaar tijd en gedoe
– Tips voor het bundelen van (uitzoek)werk
– Van inroosteren naar plannen: creëer overzicht en rust
– Inregelen van het proces: meer helikopterview
– 360-graden feedback (opdracht voorafgaand aan traject)
– Dagindeling: keuzes maken die bij jou en je werk passen
– Mail, WhatsApp, telefoon en baliecontact structuren
– Optimaliseren van de communicatie met de verkoopafdeling
– Declarabiliteit verhogen door informeren en delegeren
– Opzet praktijkopdracht: dynamisch ontwikkelplan waar je gedurende het traject aan werkt

Dag 3

Spiegel jezelf

– Introductie en kennismaking op een externe locatie
– Spiegelen van je houding, gedrag en communicatie
– Bewustwording van jouw effect op anderen
– Je persoonlijke inzichten doorvertalen naar concrete uitdagingen
– Waardevolle tips voor blijvend resultaat

Dag 4

Kwalitatief leidinggeven

– Senioriteit in aansturing van medewerkers: stijlen van leidinggeven
– Informeren en enthousiasmeren van team en individu
– Ontwikkelen van je eigen (authentieke) leiderschapsstijl
– Voortgangsgesprekken en toolboxmeetings met maximaal resultaat
– Leiding géven: bevorder zelfredzaamheid, autonomie en verantwoordelijkheid

Dag 5

Presentaties ontwikkelplan

– Introductie en rolverdeling
– Presenteren van de plannen en actiepunten
– Positief-kritische feedback en vragen vanuit de groep
– Verankeren van de nieuwe inzichten en werkwijzen

Dag 06

Expertmeeting en masterclass

-Status van ieders ontwikkeling: wat gaat goed en wat heb je nog nodig
Inspiratiesessie met expert
Koppelen van inzichten met eigen ontwikkeling
Intervisie over lastige praktijkcases met de groep

Over de trainer

Berry Scholtens

De training wordt gegeven door Berry Scholtens, een zeer ervaren Agri & tech trainer

Scroll naar boven