Training
Partsmanager
Praktijkgerichte training waarin je als partsmanager leert effectief aan te sturen en strategisch voorraad te beheren.

Deze vierdaagse praktijktraining is speciaal gericht op jouw rol als partsmanager. In deze training verbind je jouw persoonlijke talenten en ambities tot een effectieve manier van aansturing en voorraadbeheer, waardoor je succesvol wordt in het realiseren van de doelen die je met jouw magazijn wilt bereiken.
Na de training
Na de training ben je in staat op een authentieke, effectieve en toekomstbestendige manier uitvoering te geven aan het vak van partsmanager en aan te sluiten bij en samen te werken met de verschillende mensen in het bedrijf, klanten en leveranciers.
Samen met collega partsmanagers van verschillende bedrijven ontwikkel je een slimme strategie in voorraadbeheer en leer je in te spelen op de verschillende behoeftes van interne en externe klanten. Ook vindt er een masterclass plaats onder leiding van een doorgewinterde top-partsmanager.
Maatwerk door:
Intake
Intake met een persoonlijke vragenlijst, telefonische intake met jou, je werkgever/leidinggevende en de trainer
Persoonlijke Profiel Analyse (PPA)
Invullen van de Persoonlijke Profiel Analyse (PPA)
SMART-doelen
Jij en je werkgever/leidinggevende formuleren concrete SMART-doelen voor jouw deelname aan de training (op persoonlijk en bedrijfsniveau)
Persoonlijke praktijkopdrachten
Persoonlijke praktijkopdrachten om in je werkomgeving mee te oefenen
Eindgesprek
Eindgesprek met jou en je werkgever/leidinggevende om het geleerde in de praktijk te borgen
Duur
4 dagen trainen
Deelnemers
6-10 Deelnemers
Certificaat
Certificaat van Deelname
Praktijk
‘Learning by Doing’
In de training worden de volgende onderwerpen behandeld:
Dag 1
Wie ben ik als partmanager?
– De competenties van de partmanager
– PPA en DISC model (inzicht in eigen gedrag en dat van anderen) en verdieping leerdoelen
– Visie op magazijnbeheer ontwikkelen en versterken
– Praktijkopdracht: hoe belangrijk zijn parts?
Dag 2
Het vak van de partsmanager
– Voorraadbeheer, KPI’s en omloopsnelheid
– Oude voorraad, min-max en kritisch voorraad
– Productsoorten en de seizoenen
– Eigen plan opstellen, implementatie en realisatie
– Gedragsregels in en om het magazijn
– Feedback geven en ontvangen
Dag 3
De omgeving van de partsmanager
– Vertalen van bedrijfsbeleid naar afdelingsniveau
– Aftersales en after-market
– Webshop
– Prijs, levering en service (inclusief marges)
– Klantgericht communiceren met in- en externe klanten
– Praktijkopdracht
Dag 4
Masterclass
– Presenteren en aanscherpen van het gemaakte plan
– Masterclass door ervaren top-partsmanager
– Wat is nog lastig in de eigen omgeving?
– Borgingsafspraken